måndag 30 april 2012

20 grader & ångest

Usch. Kollade precis upp banan inför vårruset på onsdag. Hur ska detta gå?
Min kropp fylls av ångest, vad har jag gett mig in på?
Om jag inte fått skoskav och blivit sjuk så att jag hade kunnat träna hade det känts bättre. Min kropp gör fortfarande ont, känns som om jag stukat en fot och är tung i lungorna. Just nu är jag inte säker på att jag ens klarar gå runt men jag måste. Det är pinsamt nog att jag måste gå, jag som hatar aktiviteter i grupp. Nu kommer jag känna mig osäker och det leder till att känna sig värdelös. Mitt vanliga jag hade kommit på en ursäkt och skitit i det hela men mitt nya jag säger att jag ska bita ihop och ta mig runt.

Idag när vi kom hem från Österlen sken solen och det var 20 grader varmt. Sonen och jag oljade terassen. Vet inte om han var till någon hjälp men det blir roligare när man är två!


Lillan har varit lite kinkig de senaste dagarna, vaknat på nätterna, bajsat som en galning och varit allmänt gnällig. Idag såg jag att hennes tandkött börjat spricka upp och om jag såg rätt så är två små tänder på väg upp.

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar