måndag 2 april 2012

Nu.

Jag och dottern är sjuka och sonen är sjukt jobbig. Han är i sin värsta trots. "Jag vill inte" är nog det enda han säger just nu. Skulle man sen säga att han slipper så är det han precis inte ville, det ENDA han vill.

Dottern har hängt som en liten schimpans runt min hals. Vägrat sova någon annanstans än i min famn och blivit hysterisk om jag lämnat henne i två sekunder för att värma mat. I vanliga fall är jag rätt bra på att ta sånna här dagar men eftersom jag själv är sjuk hade jag helst bara legat i sängen och kollat serier idag. Men icke. Vi har haft cirkus istället. Så nu när barnen är nattade ska jag dricka en stor kopp te, äta lite mörk choklad och kolla på serier. Förmodligen somnar jag till introt men tanken om att pyssla om mig själv är i alla fall god.

För övrigt så har vi numera en 300kg maskin där vi tidigare hade matbord i vardagsrummet.

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar