torsdag 19 april 2012

Typiskt

Idag behövde mannen bilen och jag har fortfarande skoskav så jag klarade inte promenera hem från förskolan. Så sonen hämtades efter lunch och min plan var att lägga barnen och ha lite lyxig egentid. Kolla på en serie och läsa modemagasin, skulle givetvis städa lite också. Dottern somnade gott men sonen vägrade. Han har inte velat sova på förskolan heller så vi bestämde att testa att han får vara vaken hela dagen. Alltså ingen mer egentid mitt på dagen. Typisk när dottern precis fått in de rutinerna.

Så istället för att sova så gick vi ut på långpromenad. Jag packade ner mellis och sen begav vi oss till sjöarna. Det är ett grustag där vid första sjön där det är mängder av traktorer och lastbilar som sonen älskar. Så vi picknickade i grustaget. Sonen var väldigt nöjd med dagens utflykt. Och jag är så imponerad av sonen som cyklade 2,5 km!! Han är så duktig!!


Och jag fick inviga mina nya brillor. I love them!!


Härligt vårväder har det varit hela dagen. Ser fram emot sommaren när vi kan bada!!


- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar