onsdag 18 april 2012

Barn till salu

Ikväll ville sonen verkligen inte gå och lägga sig. Allt gick fint, han till och med borstade tänderna utan gnäll. Så fort vi läst klart boken och det var dags att sova så gick det utför. Jag fick bära in honom i hans säng säkert 40 gånger. Jag skämtar inte. 40 jävla gånger. Funderade starkt på att sälja honom på blocket. Det är inte lätt att vara konsekvent den 32a gången men jag vet också att om jag ger med mig så får jag ett större helvete imorgon.

Var precis inne hos honom och nu sover han gott. När jag såg honom ligga där i sängen, så liten och fin, så försvann all frustration och nu känner jag bara ren kärlek igen. Att vara förälder får en att testa sitt tålamod samtidigt som det berikar livet på flera plan.

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar