onsdag 4 september 2013

Frihet

Alltså, jag har haft min cykel i typ 3år och varje gång jag har cyklat tänkt att jag måste höja sadeln för jag får så ont i mina knän. I förra veckan tog jag tjuren i hornen och höjde sadeln. Det gick på typ två minuter. Och nu kan jag cykla utan att det gör ont. Fy va lat jag är när jag har ont i flera år istället för att fixa något som tar max 5 minuter, kanske säger en del om hur lite jag cyklar också!!


Gött att få åka lite skateboard, få saker får mig att känna mig så fri som när jag åker bräda. Samma känsla som när jag cyklar och blundar. Känner mig som 15 år på nytt. Solens strålar som letar sig ner mellan trädkronorna och gör så att det blinkar under ögonlocken. Adrenalinet som pumpar. Vinden mot ansiktet. Där och då känner jag mig tacksam för livet. Öppnar ögonen och inser att jag är 33 år och inte 15 år men känslan av frihet sitter kvar.


- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar