söndag 15 september 2013

Sjukstuga

Igår fick vi åka med sonen till vårdcentralen och det visade sig att han har körtelfeber. Det är tortyr med sjuka barn. Jag hade erkänt alla brott i världen om han bara hade blivit frisk. Till och med Palme mordet (trots att jag bara var typ 6 år) Man känner sig så oduglig som mamma när man inte kan göra något. När de inte ens vill ha glass! I natt har han drömt mardrömmar och vaknat och skrikigt högt i panik. En av drömmarna innebar att hans pappa tvingat honom ta en spruta i näsan. Usch, stackars liten. Sen att min man är iväg hela dagen idag och att jag måste roa en uttråkad 2 åring under tiden gör det inte lättare. Ibland önskar jag att jag hade haft superkrafter!




Det verkar iaf som att min dotter kommer bli en supermamma!! Det där med simultanförmåga har hon inte ärvt av mig.
- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Vill de inte ens ha glass så är det illa. Kämpa på, du är en supermamma!!

    SvaraRadera