måndag 9 september 2013

VAB

Eftersom dottern hade feber igår så fick jag VABa idag. Var gång jag VABar så inser jag hur grym jag är på att bygga tågbana. Idag använde vi alla bitar vi har utom tre. Jag borde ha pluggat typ väg och anläggning istället för till beteendevetare. På tal om att plugga så ska jag till Lund imorgon för lite föreläsningar på universitetet. Det är spännande att få plugga lite igen, utan att behöva vara fattig student.


När vi ändå var hemma passade vi på att göra proteinbars/snacks. Eftersom jag aldrig kan följa recept så tog jag i lite extra jordnötssmör och sötade med en skvätt sirap. Och som grädde på moset så hackade jag lite jordnötter och strösslade på toppen.


Till middag blev det chili smaksatt med kakao. Det är verkligen roligt att testa nya recept även om inte alla är lika positiva varje middag men det hade de inte varit om jag serverat korv med bröd varje dag heller.


Idag blev det meat free monday och min man vill införa vegan wednesday. Känns lite spännande, det är flera år sen vi lagade veganskt vilket vi alltid gjorde innan. Det är gott och ett lätt sätt att utveckla sin matlagning och föra in mer grönsaker. Vi får väl införa det helt enkelt! Tips på recept tas tacksamt emot!! Alla typer av goda recept!

- Fru Svensson filosoferar

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig!! Lägg upp recept på chilin och barsen så kommer receptet på mexikanska chilibönor med mörk choklad!

    SvaraRadera
  2. Det är länkat i inlägget, så tryck bara på det chili som är blått så kommer du till receptet!

    SvaraRadera