lördag 7 september 2013

Lördag

I morse kom min kollega hit för vi skulle testa att jogga tillsammans inför toughest. Fy va det inte gick bra! Fick ont i höften och blev helt utmattad och tvingades gå delar av den 6,7 km långa sträckan. Detta bådar inte bra. Var helt färdig. Börjar mer och mer tro att jag bara kan springa på morgonen innan frukost när det är svalt. Jag får helt enkelt hårdträna en månad.

Jag fick fnatt igår för jag är trött på att alltid laga samma fem rätter till middag. Så igår letade vi upp sju nya recept och sen åkte jag och storhandlade medan resten av svenska folket satt hemma och hade fredagsmys.


Idag blev det rotfrukter med rosmarin och vitlök med kyckling och äppelsås. Ni hittar receptet här!
Min man som inte är känd för sina spontana glädjerop sa vid tre, TRE!!!, tillfällen att det var den godaste såsen han hade ätit!! Och barnen tog två portioner!


- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar