fredag 13 september 2013

Skate or die

Förra året, när jag var 32 år, var jag på ett extremsport läger där vi bland annat fick testa att åka skateboard. Jag höll på att bryta benen, insåg att jag inte åkt bräda på 20 år och trots det ville jag fortsätta lära mig mer. Så jag köpte mig en bräda!


Så nu åker jag regelbundet ett par kilometer i veckan och älskar det!! Min plan var att lära mig ett trick under sommaren men det har jag inte hunnit. Får ge mig på det nästa sommar istället.


Vi åker ibland till stapln i Malmö hela familjen och kollar på alla grymma skejtare där. Tycker det är bra sätt att få underhållning och inspirera barnen samtidigt. min förhoppning är att de ska få en naturlig relation till att vilja röra på sig. Och känslan av frihet som man får på en bräda är svår att slå. Jag tycker att fler vuxna borde testa!!

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar