onsdag 7 maj 2014

Att hetsäta

Alltså jag blir så bitter på mig själv ibland. Två dagar i rad har jag ätit bra mat, haft med mig lunchlådor till jobbet och lyckats motstå godiset i fikahörnan. På kvällen efter maten har jag gått in i köket och där har allt vett runnit ut. Jag bakade en kaka i söndags som tyvärr blev lite för torr. Men inte för torr för att jag skulle kunna slita loss delar av den och trycka huvudet fullt två dagar i rad. Som ett rovdjur attackerade jag den och jag insåg att mitt samvete snart skulle kicka in så jag gjorde allt så snabbt som möjligt. In med så mycket kaka som möjligt innan ångesten hinner i kapp. Sen mår man illa, ifrågasätter sig själv som väsen och blir besviken för att man skulle börja sin lite sundare livsstil och att det skiter sig fullkomligt.

Och idag sitter jag här och vill bara unna mig något gott. Funderar på om jag kan byta ut kvällens middag mot en mugcake. Och jag skulle kalla mig intelligent?? Det är helt sjukt vad socker och ett belöningssystem kan ställa till med.

1 kommentar:

  1. Usch jag hatar att hamna i sånna mönster! Enda sättet är att inte ha nåt hemma. Sjukt att man inte kan motstå...

    SvaraRadera