lördag 10 maj 2014

Klara färdiga gå!!

Vägde mig igår på jobbet, visserligen med kläderna på men vågen visade 75.9kg så jag tippar på att jag väger 74kg och då över jag överviktig igen. Suck.


Så nu jävlar ska jag ta tag i mig själv. Och det började bra med en mil imorse och lite core övningar. Vi har dessutom blivit bjudna på bröllop i augusti så det är en bra motivation. Man vill juh vara snygg på bröllop även om man själv inte är den som gifter sig.

Jag har visserligen precis lagat kvällens efterrätt som innehåller en burk nutella. Men jag vill inte avstå från allt gott i livet jag vill bara göra mer av det sundare. Att avstå från kolhydrater resten av livet känns inte som ett alternativ. Inte ett liv utan socker heller!! Jag vill göra och äta allt fast i måttliga mängder. Man måste inte äta choklad varje dag men inte heller ha ångest för att man tar en bit ibland. Så vill jag ha det!

- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Du fixar det, bara att bestämma sig så går det även om det är svårt med sommarens frestelser. Härligt med en mil på morgonen, bästa starten på dagen!

    SvaraRadera