söndag 4 maj 2014

Skogsmulle


1. Vilken typ av löpare är du?


En skogsmulle. Gillar bäst att jogga i naturen och slipper gärna asfalt. För mig är upplevelsen av frihet ett viktigt inslag i mina rundor. För övrigt är jag ingen löpare utan en joggare.


2. Hur länge har du löpt?


9 februari 2012 tog jag mitt första löpsteg. Linnea hade börjat träna inför vårruset och hennes upplägg var att springa 4 minuter, gå fyra minuter och fyra repetitioner. Jag undrade om jag ens kunde jogga i 4 minuter så jag var tvungen att testa när jag var ute på en promenad med hunden. Jag klarade det!! Blev väldigt överraskad av mig själv och sen testade jag ett par gånger till. i April kunde jag springa 1 km utan att stanna och i Augusti samma år sprang jag min första mil! Tack Linnea!!


3. Hur mycket löper du per vecka?


0,5-1,5 mil typ. Vissa veckor blir det ingen löpning alls.


4. Vilket är ditt “feelgood” tempo?


7.30 tempo tror jag, svårt att veta när man springer med hund (som måste uträtta behov) och en ägare som gillar att ta bilder på allt det vackra i världen.


5. Vad måste du ha med dig på ett pass?


Musik!! Gillar inte att höra mig själv andas, jag låter som en våldtäcksgubbe.


6. Varför springer du?


För att jag kan! och för att jag mår så bra efteråt, blir en bättre människa av det.


7. Har du någon gång ljugit för att få springa?


Nä, men jag har smugit upp många mornar innan resten av familjen vaknat för jag vet att det är lättast att komma iväg då.


8.  Hur ofta köper du löparskor?


En gång/år.


9. Var/hur handlar du din löputrustning?


Stadium, har fått en del i födelsedagspresent, fotkultur-affären i Malmö och en orienteringsbutik på Österlen.


10.  Dygnets bästa springtid?

Morgonen utan tvekan, så tidigt som möjligt, gärna i soluppgången när alla andra ligger hemma och sover. Älskar känslan av att vara ensam i världen.






11. Hur ofta tävlar du?


Sällan, jag hatar tävlingsmoment och hatar stora skaror människor som ska vara peppande. Men toughest var roligt!!


12.  Vilken är favoritdistansen?


Svår fråga, det är nog den distans som det tar mig att jogga förbi både hav och skog.


13.  Har du ett mantra som du rabblar i huvudet när du blir trött?


Efter att ha läst Heja Heja med Martina Haag så testade jag att rabbla "snabba fötter, lätta ben" men efter två rundor hör jag hur min onda sida överröstar mitt mantra och skriker att jag är dum i huvudet. Det är oftast min onda sida som piskar på mig när jag joggar, till exempel:


 -Är du redan trött? Då ökar du tempo fetto!!


14. Springer du helst i grupp eller ensam?


Ensam!! Helt ensam, helst bara några ekorrar och rådjur ute.


15. Hur återställer du dig efter ett långpass?


Vatten, en skön dusch och något gott att äta.


16. Vilken snabbhetsträning föredrar du?


Fartlek i skogen men det är en skam att kalla den snabb.


17. Vilket lopp drömmer du om att springa?


Något i svenska fjällen, gärna med lite hinder.


18. Vilken kändis skulle du helst vilja springa med?


Ingen!! Jag vill vara själv!!














1 kommentar:

  1. Ha ha ha öka tempot fetto! Den ska jag testa. :) du var GRYM på Toughest!!! Så kul det var!

    SvaraRadera