torsdag 15 maj 2014

Bortamatch

Igår gick det där med mat mindre bra eller jag åt bra fram till mellanmålet efter lunch. Sen var jag tvungen att åka iväg i ett akut ärende med mitt jobb och då blev det en grov macka med smoothie till middag. Så helt dåligt val var det inte! Men det är svårt att hitta bra mat när man är ute och svänger. Vid ett i natt landade vi äntligen på hotellet i en annan del av Sverige. Nu har jag sovit ett par timmar och snart ska vi ha ett möte och sen är det dags att bege sig hemåt igen. Ytterligare ett par mål mat som kommer bli svåra att göra kloka val med. Men jag är stolt om jag kan avstå godis och kakor!


Nu ligger jag i sängen på hotellet och längtar efter min familj. Att vakna bredvid dottern som vill kramas och prata lite. Sonens två tusen frågor. Och mannen såklart! Ikväll kommer jag vara så trött att jag somnar i soffan. I helgen måste jag avsluta mitt skolarbete eftersom jag inte kunde få låna någon laptop på jobbet för att avsluta det under resan. Känns tråkigt när jobbet tar extra tid från familjen men jag planerar redan nu hur jag ska kompensera dem med de extra pengarna jag tjänat in på min övertid. Vi ska nog kunna ha det riktigt bra tillsammans!!

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar