söndag 4 maj 2014

Toughest i Malmö

Det var ett tag sen jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv och jag har behövt ta mig en funderare över om jag ska ha en blogg eller inte. Men nu vill jag komma igång med träning och bättre matvanor och då är bloggen ett bra forum att spara information och recept!

Först vill jag skryta med att jag var med på Toughest igår!! En 8km lång bana med 50 hinder. Tyvärr så kunde jag inte jogga så mycket för det började dunka i bihålorna så fort jag fick upp pulsen. Men jag var inte sist i mål ändå!! Jag insåg ganska tidigt att jag inte kunde jogga så då bestämde jag mig för att le och vara glad så mycket jag bara kunde. Log genom hela banan.

Man fick klättra, hoppa på halmbalar, kravla i stinkande gyttja, promenera i havet, klättra i nät och rep, släpa sandsäckar genom bildäck och mycket mer! Precis som jag trodde så kändes hindren roliga och inte så svåra! Det var joggningen som gick åt skogen. Men det var så himla roligt!! Är så glad att jag anmälde mig och fick med mig så peppande kvinnor att göra det tillsammans med mig!! Tack!!

Familjen kom och hejade på mig och det kändes fint. Goda vänner till familjen var också där och hejade, Nisse sprang bredvid mig den sista kilometern och tog bilder när jag kravlar i gyttjan. Ser fram emot att få se hans bilder!
Blev peppad på att vara med nästa år också!! Och peppad på att ta itu med min träning!! Jag vill komma i form. Bli av med de sista fem kilona, få bättre kondition, lära mig stå på händer, bli starkare och ha bättre kroppskontroll. Så idag ska jag göra en inköpslista, handla och förbereda mat. Sen ska jag fundera över ett bra träningsupplägg. Jag är så taggad!!
- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar