fredag 9 maj 2014

Morgonträning

Jag gillar att träna på morgonen för det blir en bra start på dagen. Jag får energi till hela dagen och börjar men något som ökar min självkänsla. Jag känner mig alltid lite extra snygg när jag har tränat vilket är ett plus i kanten.


Jag tränar oftast hemma. Cirkelträning och nu har jag börjat lägga till 5 minuter innan varje pass där jag övar att stå på händer. Idag blev det 10 övningar a 30 sekunder och två repetitioner. Tog inte ens 20 minuter och ändå så ger det en riktig kick. Man behöver inte så mycket redskap heller. Jag har en soffa, en matta och två kettlebells, en på 6kg och en på 16kg. Med det lilla kan jag göra mycket. Man får utnyttja sin egen kroppsvikt och kreativitet istället. Vad har ni för redskap?

- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Jag har hantlar som jag kan lägga på vikt på, en yogamatta och så brukar jag använda en stol och/eller en bänk. Och mig själv då. :)

    SvaraRadera