torsdag 8 maj 2014

Detox

Just nu försöker jag detoxa mitt liv på flera plan. Jag vill äta bättre mat, fokusera på positiva saker, komma igång med kitesurfandet och bli mindre beroende av internet och min telefon. Så denna veckan har jag satt upp en regel om att Facebook och Instagram bara får kollas i sängen, innan jag ska sova och när jag vaknat. Inte sitta böjd över min telefon hela dagen utan leva lite mer i nuet. Uppmärksamma mina barn och inte fly in i andra världar. Det har gott riktigt bra! Och jag mår bra av det, känner mig mer fokuserad på något vis.


Men så fort telefonen åker fram så vill jag av gammal vana kolla alla mina appar och mail. Vi får väl se om jag fortsätter med detta eller faller tillbaka till gamla mönster.

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar