måndag 12 maj 2014

Dag 1

I helgen har jag förberett mitt nya sundare liv genom att äta upp all glasstårta så att jag inte frestas av den, köpt batteri till vågen, letat upp måttbandet och fixat lunchlådor. Imorse var det dags att mäta och väga. Min vikt: 74.6kg. Mitt första mål är att ha normalviktigt BMI vilket är 1.1kg tror jag. Sen vill jag ner under 70kg igen. Om jag går ner lite i vikt tror jag att mina magmuskler kommer bli lite tydligare vilket jag ser fram emot. Jag har alltid haft en vältränad mage och den har gjort att jag inte behövt bry mig så mycket om hur resten ser ut.

Jag har även mätt mig runt mage, stuss, lår, knä och armar så att jag kan följa hur det går. Så alla tips på träning och bra mat tar jag tacksamt emot!!

- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Framförhållning är mitt bästa tips. Mellanmål, lunch och middag. Planera och ta med dig till jobbet. Planera middagar och storhandla, ner med kolhydraterna och upp med proteinet. Ge dig inte möjlighet att göra dåliga val.

    SvaraRadera