måndag 12 maj 2014

Knäckebröd

Har bakat ett gott knäckebröd som jag ska ha till mellis nu när jag ska satsa på mig själv. Här kommer receptet:
200g solrosfrön
50g linfrön
50g sesamfrön
50g pinjenötter (kan uteslutas, jag har haft i lite chiafrön istället för jag hade inga pinjenötter)
4msk fiberhusk
1tsk salt
5dl vatten
Soltorkade tomater

Rör ihop alla torra ingredienser och tillsätt vatten och låt det dra i 10min. (Jag passade på att hacka lite soltorkade tomater som jag arbetade in i degen.)


Dela upp degen på två plåtar täckta med bakplåtspapper. Lägg ett bakplåtspapper över degen och kavla ut så att degen blir tunn. Gör snitt med en kniv där du vill dela knäcket. Jag har strött på lite flingsalt på toppen.


In i ugnen på 160g i 1tim 15min.

Njut!


- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar