fredag 3 februari 2012

Ensam hemma

Igår kväll var min man inne i stan på bio så jag var ensam hemma med barnen. Hade en mysig kväll men sonen var orolig och kom inte till ro. Jag la mig hos honom i hans lilla säng och då somnade vi båda. Inte meningen, jag hade planerat värsta ego kvällen med film, snacks och mys. När jag vaknade vid 22.30 så var det till att snabbt fixa allt och bädda ner mig i soffan. Provgjorde kvällens efterrätt för att se så att det är gott med jordnötssmör till glass och det var det!!! Återkommer med receptet på hemmagjord snickersglass.

Ikväll ska vi nämligen få besök av en annan småbarns familj så vi ska käka gott, barnen ska kolla på film och vi ska spela spel. Har till och med köpt hem vid för det var så länge sen. Och jag fick visa ID på bolaget som vanligt. En 32årig tvåbarns mamma, så ung ser jag inte ut!! Men får se det som en komplimang :)

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar