tisdag 14 februari 2012

Miss Mode

Det finns många trender som inte faller mig i smak och många saker som jag tycker gör världen lite fulare. Här kommer en del av mina mode don´ts.
Leggings är inte byxor
Platåskor med mycket platå är inte vackert. Någonsin.
Få kvinnor klär i tält.
Är man över 20 år bör man inte ha så korta klänningar, det är inte klädsamt. (Ett av mina svåraste missions är att hitta kjolar som är lite längre för jag känner mig lätt tantig)
Paljetter!! Det finaste som finns!! Men hur skönt är det när det skaver vassa paljettkanter i armhålan?
Ska du dansa? Välj något annat än paljetter!! Aj aj aj!!
Långa svävade ärmar kan vara riktigt snyggt, men värdelöst om man ska äta. Räkna med att ha sås hela vägen upp till armbågarna.
Plastiga, billiga klockor kan göra en hel outfit tacky.
Clutchar är sjukt snyggt men välj en liten om din hans ser ut som "the claw" kommer du se mer obehaglig ut än vacker.
Dåligt gjorda smycken, avstå bara. Bättre att vara naken än ful.

Alla bilderna kommer från Nelly. Och missförstå mig rätt alla de här grejerna (nästan) kan vara riktigt snygga om man stylar dem rätt. Men det är så lätt att man satsar på fel saker eller detaljer som drar ner en hel look. Som jag som klär upp mig och gör mig fin men fem sekunder innan jag går ut genom dörren tar jag av mig mina snygga klackar och satsar på något bekvämt på fötterna istället. En STOR miss. Men jag hatar att ha ont i fötterna, då kan jag inte ha roligt. Fler tips på mode don´ts?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar