fredag 10 februari 2012

Linnea dödar mig

Jag får inte tekniken att fungera. Har skrivit tre blogginlägg de senaste dagarna med min iPhone men de går inte att lägga upp av någon anledning. Man kan bli vansinnig för mindre. Snabb resumé är att sonen varit sjuk med 38,5 graders feber och det skär in i mammahjärtat när ens barn är sjuka. Men idag är han på bättringsväg.

Min vän Linnea är så himla duktig och inspirerar mig väldigt mycket. Just nu har hon börjat träna inför milen. Måste säga att alla som springer är tokiga, max att man springer efter bussen för att inte missa den. Det värsta som finn är alla de som tycker om att springa och menar på att de rensar hjärnan. Huh? Min hjärna bara fylls av hat, ilska och mörker när jag springer. Kan bero på min kondition som är icke existerande. Hur som, idag när jag var ute med hunden så kom jag att tänka på Linnea. Hon springer 4 minuter går fyra och upprepar detta 4 gånger. Jag testade det, eller nä, jag gjorde halva för mannen stod vid spisen och lagade kvällsmat så jag hade lite ont om tid. Men jag sprang!!! Och min teori stämde, man är tokig om man springer. Men jag klarade 2x4minuter löpning. Jag trodde jag skulle dö med det gjorde jag inte. Men imorgon kommer jag ha ont i benen och muttra om Linnea. Fy fan va duktig hon är!! Vet dock inte om det här var en engångsgrej eller början på något nytt.. to be continued..

1 kommentar:

  1. Ha ha jag undrade vad rubriken betydde! Vad glad jag blir av att jag inspirerar dig! Första gången jag körde mina 4+4*4 så trodde jag att jag skulle dö de sista fyra minutrarna men redan nästa gång kändes det mycket bättre! Det går rätt snabbt att bygga upp kondisen. Installera run keeper, jättebra app!

    SvaraRadera