söndag 12 februari 2012

Vinter med vårkänslor

Igår när jag gick och la mig så tänkte jag att jag kanske skulle ta en springtur idag igen. När jag vaknade försvann den tanken. Det har nämligen snöat i natt!! Vi åt en snabb frukost, tog på oss ordentligt och begav oss ut. Som de skåningar vi är kan vi åka pulka även om gräset tittar upp och asfalten lyser igenom snön. Man måste lixom ta tillvara på den lilla snön vi får. Sagt och gjort, satte sele på hunden och spände fast sonens pulka i den. Packade ner te och frökakor att mumsa på. Vilken härlig tur!! Vid tio snåret var vi hemma och då hade vi hunnit med en lång tur till sjöarna, fika och åka stjärtlapp. Det är sådana här dagar som sätter guldkant på livet.


Nu är vi hemma och har bäddat ner oss i soffan. Jag vann precis en vårkappa på tradera. Livet är allt bra underbart!! En vecka med snö nu och sen kan våren komma. Ska vi bestämma det?


- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar