onsdag 8 februari 2012

Olika val

Vi har bestämt oss för att satsa på vårt företag och det betyder att vi kommer använda våra sparpengar för att köpa en ny maskin. De extra utgifterna innebär att jag inte kommer ha råd att åka till Sthlm och slutföra min tatuering eller kitesurfing utrustning till sommaren. Det har varit dessa sakerna jag sett fram emot mest så nu har jag tappat motivationen i livet. Missförstå mig rätt, jag vill satsa på vårt företag!! Men det är inte bara roligt att driva eget företag.

Så nu försöker jag skapa nya saker att se fram emot. Men det är inte heller så lätt. Jag har nästan inga vänner kvar i Skåne då de flesta har flyttat långt bort, en del utomlands och andra har bara försvunnit utan att ha flyttat. Ibland önskar jag att jag hade ett tjejgäng så jag hade någon att hänga med när jag har ensamtid, kanske gå på spa eller bara fika på stan. Man blir rätt isolerad av att bo på landet.

Imorgon ska jag möta upp en kär vän för lite frukost och det ser jag fram emot. Hoppas på att Sthlm kan bli aktuellt till sommaren så jag snart får se mina fina vänner som bor där i krokarna. Jag tycker nog mer synd om mig än vad som är befogat.

- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Åh vilken tradig känsla, men du får se fram emot när ni blir ziljonärer och du kan kamma hem vinsten av de investerade sparpengarna!

    Och angående tapeten så hade jag helt glömt det, hilfe! Men du och Linnéa kan väl ta en tjejdag i stan och komma över på en fika sen när vi har flyttat?

    SvaraRadera