torsdag 12 juli 2012

Äventyr

Igår skulle vi bara ta en kort promenad i det fina vädret och plocka lite fläder. Det slutade som ett två timmar långt helvete. Barnen ville inte som jag ville, jag fick skoskav på båda hälarna, svetten rann från mig och sonen badade i en vattenpöl.


Strax efter denna bilden togs så la han sig ner och simmade. Dottern slängde sig ur vagnen och jag lyckades precis fånga henne. Sen kröp hon ner till sjön och tuggade på en fimpe medan jag jagade sonen som vägrade komma upp ur sjön. Tänkte att han skulle tvätta av sig leran från gjyttjebadet, han tänkte att han levde high life som fick bada två gånger.


När jag väl fått dottern i selen och sonen i vagnen så kom de på att de var hungriga och började skrika.

Nu behöver jag semester. Och dagens joggingtur fick ställas in för hälarna gör för ont. Bakade hallon och dumlegrottor istället.

- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar: