tisdag 10 juli 2012

Sömnlös

Här ligger jag sömnlös, får ingen ro i kroppen. Tror att känslan kommer från oro för ekonomin. Vi brukar ha en trygg ekonomi men eftersom vi valt att satsa på företaget så har vi tagit vårt sparande och har inte längre samma säkerhet. Sen är jag inte riktigt som jag borde för när jag känner oro för ekonomin så vill jag bara spendera ännu mera och sen mår jag ännu sämre. Givetvis får vi dessutom erbjudande om att köpa saker som jag letat efter i snart två år. Hör röster inne i huvudet som bråkar med varandra, den genomtänkta vs shop'o'holicen. Får nog sätta mig ner med ekonomin imorgon så att jag kan sova. För detta är inte hållbart. Konstigt att det kan bli så här för jag är en rätt intelligent kvinna. Men en del saker går av bara farten och eftersom jag är lite av ett kontrollfreak så påverkas jag starkt av ovisshet. Får ta tjuren i hornen och styra upp det här. Men först måste jag försöka somna, fast det kan bli svårt för jag är klarvaken. Får fortsätta titta på meningslös tv.

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar