tisdag 31 juli 2012

Landet/Staden

Igår fick jag rycka ut akut för min man fick en astma attack under sin cykeltur. Han fick stanna högst upp på en kulle med världens vackraste utsikt. Man såg hela vägen till Öresundsbron!


Fördelar med staden:
• Närköp, man behöver gå max 50m för att köpa choklad mitt i natten.
• Det är alltid folk i rörelse.
• Kulturutbudet.
• Möjligheten för folket att utrycka sina åsikter, grafitti, gatusång osv.
• Snabbmat och restauranger. Falafel, pizza, thaimat, indiskt, sushi..
• Grymma lekplatser och aktiviteter för barn.
• Oftast har man vänner och familj som bor nära.

Fördelar med landet:
• Naturen runt husknuten
• Lugnet
• Stjärnhimlen
• Odla egna grönsaker och kryddor
• Man hälsar på sina grannar och hjälps åt att hålla koll på tjuvar och hämta post när man är på semester.
• Lite trafik så barnen kan cykla och åka pulka utan att man har hjärtat i halsgropen.
• Man kan ta med sig maten ut i trädgården och behöver inte oroa sig för glasskärvor, kanyler mm.

Kan ni komma på några andra fördelar med landet/staden?
Jag trivs som fisken i vattnet på landet men jag behöver regelbundet åka in till stan för att fylla på nya intryck, inta kultur och kulinariska upplevelser.

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar