tisdag 31 juli 2012

Mitt mål

Jag har 4 kg kvar att gå ner tills jag känner mig nöjd. Har hållt mig på samma vikt hela sommaren och känner att det är dags att ta itu med de sista envisa kilona. Känner att jag vill få in lite träningsrutiner och inte bara anpassa min träning efter alla andra. Träningen måste få bli en prioritering och inte något som blir av om jag får tid över. Tänkte bli lite bättre på att äta rätt också. Vill inte utesluta kolhydrater men jag kan minska på dem och jag kan dra ner på mitt godis och kakintag. Fruktsallad med kvarg är minst lika festligt. Det har bakats lite väl mycket i sommar eftersom det varit å tråkigt väder så man har fått hitta på inomhusaktiviteter.

Mina mål:
1. springa en mil

2. springa 5km under 32.5 minuter

3. Hitta ett bra sätt att träna på när jag börjar jobba. Vi har ett gym i källaren där och jag funderar på att börja lunchträna och eventuellt springa hem från jobbet, eller från tåget iaf. Från jobbet hade blivit 3,2 mil så det blir lite väl långt, tåget är bara 6km bort och känns mer rimligt.

Så, då är det bara att ta itu med det för det finns inget bättre tillfälle än just nu att börja.

2 kommentarer:

  1. Att springa när barnen nattats är skönt tycker jag, så kommer man hem till absolut lugn!

    SvaraRadera
  2. Men fan, det här klarar du galant! Du har ju en fin plan redan, så stick to it! Jag hejjar från min del av landet =)

    SvaraRadera