måndag 23 juli 2012

BF

Man borde vara barnfri en vecka om året, kan man inte lagstifta det? Det blir så jobbigt att vara oansvarig och ha barn. Sitter man uppe och har det trevligt så bestraffas man för det dagen efter. För visst känns det som en bestraffning att ta hand om pigga och uttråkade barn när man själv är i zombiemode. Min mamma frågade vad jag skulle göra om jag fick en dag för mig själv och jag vet faktiskt inte vad jag skulle göra. Kanske ligga i soffan och kolla på en hel sässong av någon bra serie, äta chips och hångla.

Det hade säkert slutat med att jag hämtat barnen i alla fall för att det var för tråkigt utan dem. Eller kanske shopping och bio? Eller rensa på vinden?
Vad skulle ni göra om ni fick en dag för er själva?

- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. En solig dag skulle jag ligga på stranden och sova och läsa, en regnig dag kolla film och serier och ligga i soffan .

    SvaraRadera