tisdag 3 juli 2012

Hängbukssvin

Usch. Såg mig i spegeln igår och det är ingen vacker syn. Magen hänger och är uppsvälld samtidigt. Not nice. Magen är nog det enda negativa med att ha fått barn, inte alls så fast och fin som den var innan. Den lever ett eget liv lixom. Den kan svälla upp till oanade höjder eller hänga och se fläbbig ut. Och magen som tidigare varit min bästa kroppsdel, måste hitta någon ny och det är inte så enkelt. De polkagris randiga låren kommer inte bli några favoriter iaf. Kanske att armarna kan bli favoriter. Får fundera lite. Och medan jag funderar kan jag göra lite fler plankor.

Ps: åt upp alla muffins igår så nu får det dröja lite innan jag bakar igen.

- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Ja det där känner man ju igen. Och det tråkiga just nu är att ju mer jag tränar desto fulare blir magen. Fettet försvinner iofs, men den hänger ÄNNU mer.. den där skinnpåsen känns ju lite svår att få bort. Men! resten av kroppen blir ju snyggare av träningen, så jag får helt enkelt hitta en annan favorit del på kroppen, precis som för dig så var magen inget bekymmer förut ^^

    Och under påsen finns faktiskt muskler nu efter ihärdigt plankande. Även om det inte syns, så känner jag mig stark i bålen, och det ska man ju vara himla glad för. :)


    Ps, riktigt snygga byxor du köpt också!

    SvaraRadera