måndag 16 juli 2012

Generationer

Igår fyllde min far 65år och på kvällen hade vi lite gäster. Min son och hans morfar matchade varandra så snyggt med lila byxor och lila t-shirt/skjorta. De var så stiliga!


Även dottern var klädd i lila men hade gröna hängslebyxor över. Hemma hos oss är lila en av de färger som används mest, inte av mig men av den övriga familjen. Tycker att det funkar lika bra på killar som på tjejer.


Nu myser jag och dottern i soffan och kollar morgon tv. Härligt att få lite tid ensam med ett barn i taget, kunna ge dem full uppmärksamhet. Lära känna varandra ännu lite bättre. Dotterns personlighet börjar visas allt mer, känns som om hon kommer bli en liten mini me. Vilken kärlek man känner för sina barn, det är så mäktigt.

- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Å ja, det är så härligt när man "bara" har ett barn att umgås med. Det är svårt att tillgodose bådas behov samtidigt tycker jag. Speciellt nu när det är så stor skillnad i utveckling på dem.. Men det blir säkert lättare när Penny är lite större och kan hänga på lite mer =)

    De är ju så himla fina dina barn, hihi, såå goa!

    Roligt att du gillar min stil! Känner mig själv så jädra tråkig jämt =P Men det är väl så, allt i ens egna garderob brukar ju ha en tendes att bli uttjatat..
    Byxorna köpte jag förresten på Lindex. Vet dock inte om de finns kvar.

    SvaraRadera