söndag 20 november 2011

Äntligen

Min man är på Lanzarote den här veckan och jobbar. Han kommer tjäna lite extra och tur är väl det för jag har gjort av med lite extra. Vi är som gjorda för varandra, jag och min man.
Idag blev Me and I partyt äntligen av. Men nu när jag väl var frisk så var alla andra sjuka eller upptagna. I alla fall. Äntligen blev den här klänningen min!! Jag lyckades precis få en i min storlek för de hade egentligen tagit slut. Den är i sweatshirt material och kommer bli en favorit i min garderob.
Sen föll jag pladask för den här tröjan. Har inte varit så förtjust i den innan men när jag fick se den i verkligheten så insåg jag dess skönhet. Kommer bli en klar favorit!! Älskar att den har långa ärmar som går ner en bit på händerna, rätt smala armar för övrigt och vidd över midjan. Inte bara oversize eftersom ärmarna är smala så slipper man se blocktjock ut.
Efter mycket velande slog jag till på den här underbara velourklänningen. Sjukt att köpa sånt som kommer passa först om ett år eller två. Men så shoppar jag nästan alltid. Brukar handla mest på rea visserligen men attans så söt dottern kommer bli i denna. Jag bara kunde inte låta bli!! En liten Super Mario inspirerad klänning.
Denna söta bodyn ska dottern också få, tänkte att hon kunde ha den på julafton. Visst, söta klänningar i all ära men det är så opraktiskt på små barn som inte kan stå och gå själva. Mina barn ska helst vara bekväma och praktiskt klädda, att vara söta får komma på efterkälke.

Sen beställdes det en och annan julklapp också!!

Det bästa med dagen är inte allt shoppande utan hur kul sonen haft med våra goda vänners son. Det är så sällan jag får se honom leka med andra barn i hans ålder då det inte finns så många i bekantskapskretsen. Det värmer gott i hjärtat att höra två busungar leka. Delad glädje är dubbel glädje.

1 kommentar: