söndag 6 november 2011

För evigt

Innan jag födde vår dotter var jag väldigt övertygad om att hon skulle bli mitt sista barn. Att vara gravid är inte min grej. Har till och med tänkt att jag ska sterilisera mig. Så i veckan när jag packade ihop mina mammakläder kändes det lite sorgligt. Är det här sista gången jag ska få uppleva detta? Ska vi inte göra fler fantastiska ungar?
Att ge bort alla kläder känns så definitivt. Att bli mamma har gjort så mycket gott för mig och min personliga utveckling. Jag älskar mina barn så mycket och har dem att tacka för den lycka jag känner idag. De är små fantastiska krabater som lärt mig att älska mig själv. Ska vi verkligen aldrig mer skapa ett nytt litet liv? Är jag redo att säga aldrig mer?
Nä, går nog upp med kläderna på vinden och funderar vidare på det här. Någon sterilisering blir det då inte!! Inte än på ett tag.


- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar