måndag 21 november 2011

Den nakna sanningen

Läste precis min vän Linneas blogg om skönhetsoperationer efter graviditet. Jag har full förståelse för alla som saknar sin forna kropp och väljer att operera sig. Hade jag inte varit rädd för sjukhus och knivar hade jag säkert också gjort det. Men jag vågar inte och det är jag tacksam för.


När jag var 20 år hade jag en kropp som jag hade kunnat döda för idag. Men då var jag inte nöjd. Är inte nöjd nu heller. Men nu har jag fött två barn och lagt på mig tio extra kilo.


Jag skäms, men så här ser den nakna sanningen ut. Just nu väger jag 77kg (har raderat min vikt många gånger innan jag publicerade det för jag vill helst inte berätta för omvärlden hur det ligger till).

Idag tog jag tag i det hela och köpte mig ett träningskort och spenderade 1,5 timme på gymmet. Vet inte vad jag har för mål med min träning mer än att jag vill bli stark i kroppen så att jag orkar leka med barnen och kitesurfa i sommar och så vill jag gärna komma i en del gamla kläder som sitter lite för taight (eller inte kommer på alls). vill gärna vara en bra förebild för mina barn, visa dem att det är nyttigt och roligt att träna.

Tanken är att jag ska träna 2-3 gånger i veckan kombinerat med långpromenader med hunden. Vill ni att jag ska hålla er uppdaterade om mina framsteg och bakslag?

- Fru Svensson filosoferar

3 kommentarer:

  1. åh, vad duktig du är som tränar. jag önskar jag hade gjort det...har fasen inte tränat en gång sen alvar kom. blä. graviditet nr 2 kommer därmed sluta med att ha ont överallt och att jag kissar på mig?! eller?

    heja dig!

    SvaraRadera
  2. Du är modig!! Och jag tycker du är jättesnygg!! Du ser inte så slapp ut i huden som jag är... Vill jättegärna bli uppdaterad om hur det går! Hejja dig!!

    SvaraRadera
  3. Jag hade inte bangat på dig!

    /Hemliga beundraren

    SvaraRadera