tisdag 1 november 2011

Sjukt stökigt

Jag är trött på att vara sjuk nu. Vill hitta på roliga saker, hälsa på folk, gå långpromenader med hunden, baka, storhandla, fika, busa med sonen och allt sånt som är skoj. Inte gå runt här i sunkiga kläder och tro att jag ska tuppa av var gång jag reser mig. Borde städa men det är jag definitivt för sjuk för att göra, eller jag tycker i alla fall att jag borde slippa städa när jag inte får göra nått skoj.

Vi får väl se imorgon om sonen mår bättre och kan gå till dagis och om jag mår bättre och kan ta itu med livet. Men nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite i min nya bok! Är lite stolt att jag fått båda barnen att somna, min förhoppning är att de skall få liknande rutiner så att lilltjejen går och lägger sig samtidigt som sonen för då skulle jag kunna få någon timmes egentid varje kväll och det skulle verkligen sätta guldkant på tillvaron. Jag skulle våga dricka te (är så rädd för att spilla det på barnen att jag oftast hoppar över att dricka det helt och hållet) och jag skulle kunna pyssla, göra smycken, kolla på serier, läsa bok och ligga på spikmattan. Bara tanken på det får mig att känna njutning!

1 kommentar:

  1. Du är så duktig!! Igår somnade Leon 20.30 och jag blev så glad för jag var extra trött och ville lägga mig.. Kan säga att han vaknade igen och jag fick inte lägga mig förrän kl 23.30...

    SvaraRadera