tisdag 15 november 2011

Ett rum

Varje natt har sonen valt att sova tillsammans med lillasyster. Det är verkligen gulligt! Och underlättar en hel del eftersom de går och lägger sig samtidigt. Ikväll ska sonen prompt sova i babysittern. Om han nu vill somna där så är det okej för mig, jag kan bära upp honom i sängen när han somnat. Eller borde man ta striden och tvinga honom att ligga i sängen? Spelar sånt någon roll? Vem är jag att säga något om var man somnar, jag somnar på soffan, i sonens säng, i myshörnan och hos mina föräldrar. Ibland känns som att man som förälder har en massa regler bara för att man ska, inte för att de fyller någon direkt funktion. Konstigt det där. Att man måste somna i sängen är en regel som jag nu stryker ur min regelbok.

- Fru Svensson filosoferar

1 kommentar:

  1. Om det funkar så kör på det. Så länge det inte blir nåt "problem" av det så spelar ju sånt ingen roll. Man får forma sina egna regler, alla barn är ju olika och man orkar ju inte ta alla strider!

    SvaraRadera