onsdag 23 november 2011

Storlekar

Det här med storlekar engagerar många. Jag vet själv hur glad man kan bli av storlekar, det har hänt att jag köpt ett plagg som bara varit "sådär" för att jag har kunnat ha det i S. Och jag vet hur låg jag blir när inte ens storlek 46 passar i byxor. Efter många års shoppande börjar jag se förbi det där med storlekar, lite iallafall. Antar att det har med självkänslan att göra också.

De senaste dagarna har halva facebook bestått av vänner som är upprörda över att tjejer som jobbar i en viss underklädesbutik måste skriva sin BH storlek på sin namnbricka. Folk är verkligen upprörda och tycker att det är kränkande. Hade de tyckt att det var lika illa om Din sko vill att deras personal ska ha sin skostorlek på sina namnbrickor?
Varför är just BHstorleken så känslig?
Jag är själv storbystad, 70G tror jag att jag har nu. Och storlek 38 i skor. Så här är jag skapt. Man borde stolt visa upp vem man är och inte känna sig kränkt av det. Med det menar jag inte att man ska visa upp sin storlek hur som helst. Man borde kanske kolla upp syftet till att man ska visa upp storleken och ifrågasätta om det är nödvändigt. Kanske vara en rebell och vägra men bli inte kränkt. Eller hur ser ni på det hela?

- Fru Svensson filosoferar

2 kommentarer:

  1. Man kan ju alltid välja att ta ett jobb där man krävs på saker som inte känns riktigt ok.

    SvaraRadera
  2. Välja att INTE ta...

    SvaraRadera