måndag 28 november 2011

Fortsättning

Strömavbrottet höll i sig hela natten så jag fick gå upp och värma mer bröstmjölk från frysen i chokladfonduen för att kunna ge dottern mat. Vi hade inget vatten så vi kunde inte spola eller tvätta oss. Efter en kväll, natt och morgon i denna lite mysiga misär bestämde vi oss för att åka in till mina föräldrar som hade ström. Precis när vi körde här ifrån såg i i backspegeln att utomhusbelysningen gick igång. Men då var vi redan inpackade i bilen och på väg. Det blev en mysig lunch tillsammans med min pappa och sen tog vi en tur till Vellingeblomman och kollade på deras tomteutställning. Första advent har verkligen kick-startat julen här hemma. Det är få perioder på året som jag gillar så mycket som julen. Inte själva julafton utan mer dagarna före och efter. Nyår gillar jag inte alls.

Eftersom strömmen gick igår så blev huset bara halvpyntat så idag har vi fått ta itu med det. Egentligen skulle jag bara vilja ha silver, vitt och grått pynt i vardagsrummet men vi har inte råd att köpa en massa nytt i år så här får vara lite rött. Man måste juh pynta, speciellt nu när man har barn. Min man plockade ner gardinstängerna i köket när vi målade om där för ett tag sen så jag kan inte sätta upp julgardinerna någonstans. För att kompensera det har jag köpt en röd vaxduk med vita prickar. Längtar efter att vi kan köpa gran, det är så fint. Bilder kommer så snart jag har ork.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar