söndag 6 november 2011

Vilken natt

Nattningen gick kanon igår! Båda barnen sov när Så mycket bättre började på TVn. Sen spårade allt ur. Dottern vaknade till och ville ha mat. Sonen var uppe och tassade runt ett par gånger. När vi väl gått och lagt oss kom sonen in till oss igen, denna gången var han orolig och lite kinkig så han fick krypa ner hos oss. Sen har vi fått sova i 20 minuters intervaller. Sonen har velat hoppa, saknat sina mjukisdjur, rabblat alla kroppsdelar, velat mysa, titta på tåg och lägga puzzel. Det slutade med att han bara skrek och skrek samtidigt som hans feber steg. Gav honom Alvedon och 10 minuter senare somnade han av utmattning. Men då va jag så orolig att jag var tvungen att kolla honom med jämna mellanrum. Jag kan väl säga så här: man mår inte så bra efter en sådan natt, känns som att en ångvält kört över mig. Min halls har svällt upp, torrhosta, huvudvärk, öm i öronen, trött, ont i ryggen och allmänt slut. Idag tar vi det jäkligt lugnt! Fast sonen mår bättre som tur är!!

- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar