torsdag 17 november 2011

Personliga presenter

För er som funderar på roliga julklappar att ge bort eller för er som helt tappat inspiration, här kommer lite tips. Varför inte designa ett Iphone skal till någon du gillar? Hos Iphonebutiken kan man göra det för 299kr.
Om man gillar att ge bort personliga julklappar kan en kalender men fina foton som man själv tagit under året bli en väldigt uppskattad present. Förra året gjorde vi en "playboy" kalender men foton på sonen. Almanackan beställde vi från Ica foto men det går att göra på många olika ställen. En annan rolig grej man kan göra personlig nu för tiden är resväskor. På mydesignedbag kan man välja utseende på sin egen väska. Väldigt rolig idé till den som reser mycket, nu kommer man aldrig mer stå på flygplatsen och undra om det är min väska eller om det är den där andra som är min.
Eller kanske en Mustang i barnrummet med barnets namn i grillen. Den här kommer från Cirkus Ernhake.

Annars gillar jag upplevelsepresenter. Ofta känns som det att det är en köphets och att man måste ha saker inslagna i fina paket. Jag har försökt att ändra på det och ge bort minnen som en konsertkväll tillsammans med mig, ett biobesök, för två år sen jag jag bort en hemmaspa-dag där jag skämde bort mina föräldrar och min mormor med fotmassage, manikyr, bubbelbad (de behövde inte bada tillsammans), peeling, ansiktsmask och mycket mer. Allt detta utfördes till musik som jag vet att de gillar och drink och tilltugg. Det blev en mycket lyckad julklapp! Och vi fick en mysig dag tillsammans. Inte ofta jag ser mina föräldrar mysa runt en eftermiddag i morgonrock och badtofflor och bara har det gött!

Har ni några bra tips på julklappar?

1 kommentar:

  1. Vilka bra tips!! Jag tycker om att ge bort saker jag själv gjort. Sen så har jag börjat med att under hela året skriver jag ner presentförslag jag kommer på till olika personer. Eller om nån nämner nåt de skulle vilja ha. Sen när julen kommer så har man en presentlista klar. Och så köper man inte bara för köpandets skull, det hatar jag.

    SvaraRadera