lördag 5 november 2011

Utmanande

Jag blev utmanad av Linnea så här kommer svaren..


Varför började du blogga?
Hmm.. Jag tror att alla mina grannar (vi hängde ihop ett stort gäng i samma trappuppgång, lite som i vänner fast på riktigt) på Vitemöllegatan bloggade så en av dem sa till mig att jag också borde börja och så gjorde jag det. Internat har alltid varit en bra arena för mig, trivs med att vara hyffsat anonym så min förra blogg la jag ner när jag kände att det var för många som följde mitt liv utan att göra sig hörda. Denna bloggen började mest som ett ställe för mig att få skriva av mig, dela mina tankar kring mode. En lite vuxnare blogg än min förra och framför allt en där jag mår bättre. Min förra blogg var rätt dyster mellan varven, nu har jag mer hittat tillbaka till mig själv och mår bättre.

Vilka bloggar följer du?
Eyescreamtattoo för att hon är en grym tatuerare och jag letar inspiration till mitt nästa verk.

Linnea som är en av de fd grannarna.

Sofi Fahrman mest för att hon tar så fina bilder på New York och lever ett liv långt ifrån mitt. Sen får man ett och annat modetips även om jag inte är så förtjust i hennes stil. Hennes syrra klär sig väldigt mycket snyggare!!

Magdaloony för att hon har så mycket pyssel, snygga förpackningar och annan inspiration!

Carro som är min mans kusin fast de är mer som syskon och gudmor till mina barn. Hon har lovat att hitta på en massa hyss ed våra ungar eftersom min man ställt upp för henne och åkt på festivaler och The Poodels signeringar (hennes favvoband förr i tiden).

Cecilia Blankens är en superbra blogg! Hon tar upp allt från mode till bajsblöjor. Störtskön är hon.

Elsies Päron för att de är så husliga och bakar och lagar en massa god mat. Jag dregglar alltid lite när jag är där och läser och inspireras.

Nejls som nyligen drogs igång är redan en favorit eftersom jag älskar nagellack!! Och Mirijam som driver bloggen har en annan blogg som också är väldigt bra. Gillar hennes sätt att skriva och att hon bjuder på sig själv.

Sen följer jag ett par andra bloggar också, ett par av mina kollegers och några modebloggar men de vill nog vara anonyma. Så mycket av min egentid brukar gå åt till att läsa bloggar.

Vilka favoritfärger har du?
Glitter, räknas det som färg? För jag älskar att som blingar och glittrar!! Så mina egna kläder är oftast enfärgade i grått, svart och blått och sen pyntar jag mig själv med lite extra glitter. Fast jag gillar starka färger oxå. Och barnen får ofta vara väldigt färgglada i klarblått, ceriserosa, turkost, lila osv. Inredning gillar jag när det går i grått och vitt just nu och gärna med silverdetaljer. Smycken ska vara i guld och gärna stora och vräkiga, eller med rökfärgade stenar.

Vilka favorit filmer har du?
Jag gillar filmer som pendlar lite mellan verklighet och saga, typ Big Fish, Finding Neverland, Kalle och chokladfabriken, Water for Elefant.. listan kan göras lång. Gillar även filmer som baseras på sanna historier där man lär sig nått typ Milk, Tempel Grandin mfl. Och så älskar jag dansfilmer och skolfilmer typ Freedom writers och Take the lead. Det bästa med sådana filmer är att man vet från början att filmen kommer sluta med en scene där de lyckas eller iaf känner sig lyckade så man kan må bra igenom hela filmen, även om de får kämpa sig upp och ur slummen så vet man att slutet kommer bli enastående. Lite som en bekräftelse på att om man bara kämpar tillräckligt hårt så är allt möjligt.

Vilket land drömmer du om att besöka?
Australien eftersom min bror bor där med sin fina tjej och för att jag vill dyka i barriärrevet med min man och mina barn. Costa Rica lockar mig väldigt mycket och Cuba. Annars gillar jag Sverige väldigt mycket, ser fram emot att få åka på skidsemester med familjen. Och så vill jag åka på späckhuggssafari i Norge!! Och shoppa i NY och slappa i Florida. Gärna en weekend i Paris, london eller Amsterdam också och om några år en safaritur någonstans i Afrika.

Skickar vidare till:
Carro, både Carro som jag känner och Linda Mantra men hennes blogg har jag inte på datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar