tisdag 29 november 2011

Ett år av lycka

För nästan ett år sen vände mitt liv. Jag hade mått dåligt i många år, trivdes inte med mitt jobb, kände mig som en dålig fru, tråkig mamma, värdelös vän och som att jag inte tillförde något till livet. Sen under ett möte på jobbet så insåg jag att förändringen måste komma från mig själv, jag kan inte vänta på att allt och alla andra ska ändras. Jag är den enda som ska ta ansvar för mitt liv. I samband med detta kollade jag på en serie med stylisten Rachel Zoe, i ett avsnitt säger hon "You are never fully dressed without a smile". Den meningen har etsat sig fast i min hjärna. Bara genom att börja le mer gjorde mig gladare. Jag bestämde mig för att göra det som gör mig glad. Förändrade relationer, började prioritera mig själv, fick nytt jobb (som jag trivs som fisken i vattnet på), var närvarande, lekte med sonen och började njuta av livet. Jag är så tacksam för att jag nu, dagligen, känner glädje för livet. Ni kan inte ana hur underbar denna förändring varit för mitt liv och för mig som person. 2011 har verkligen varit ett bra år.


- Fru Svensson filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar